lördag 5 februari 2011

Två till!

Ja nu händer det saker här i Härnösand minsann... Lovisa har fått två tänder till! :) Det kan ju förklara varför hon har haft så mycket saliv den senaste veckan och har tuggat på att hon fått tag i. Vi misstänkte att hon hade tänder på G, men när vi undersökte så sent som i onsdags så kunde vi inte känna eller se något, men igår morse, ja då var det två tänder som tittade fram.

Numera behöver hon inte heller något stabilt som ett borde eller soffa att hålla sig i när hon ska ställa sig upp, utan det räcker med ett byxben. Ibland glömmer hon även bort att hon behöver hålla sig i något och står helt själv någon sekund, tills hon upptäcker att hon gör just det och sätter sig ner på rumpan. Hon förflyttar sig även utan problem längs med soffan och tv-bänken.

Och lära sig nya ord, det är nog det bästa Lovisa vet! Varje dag så lär hon sig något nytt och bara en sån sak att hon kan skilja på strumpa och mockasin, det är inte illa.

Sen vill även Lovisa med familj gratta Farfar som fyllde år igår!

4 kommentarer:

  1. Skickar ett försenat Grattis till "Farfar" jag med

    SvaraRadera
  2. Farfar tackar för gratulationerna.
    Oj vad duktig Lovisa har blivit det går framåt o flera tänder nu kan hon bitas:)
    Kram på er alla

    SvaraRadera
  3. åh vad kul hon hade ju "bara" två små söta nere sist:) ses till veckan! kram kram tantA

    SvaraRadera
  4. Mamma Sara:
    svar på din fråga i min blogg =)
    jag beställde mitt mandelmjöl här
    http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/mandelmjol-eko-500g-
    jag är väldigt nöjd med det.
    Har använt det idag till macroner. Och det var väldigt fint malet, precis som jag ville ha det =)
    Vad använder du mjölet till?
    Var har du köpt innan?

    SvaraRadera