fredag 6 juli 2012

BAD

Äntligen är värmen här på riktigt!

Både igår och idag har vi tillbringat större delen av dagen nere på Nickebo. Där har vi badat, lekt, fikat och solat!
Det har tidigare år varit både trevligt och billigt att fika där... men...
Tyvärr så verkar det ha ändrats, eller så hade vi otur, att fika är längre inte helt billigt, men men. Man kan ju alltid ta med sig eget fika, men 35 kr för en kopp kaffe och en hembakad (normal storlek) kanelbulle tycker jag inte alls är billigt!
Idag råkade vi (eller det var faktiskt jag) glömma en sked till Alice mat.. nu råkade vi vara där 10 min innan de öppnade, men J gick ändå iväg för att fråga om vi kunde få låna en sked. Personalen var på plats för några var utomhus och städade, de andra satt inne och fikade och väntade på att få öppna.
J knackade på rutan och frågade om han fick komma in..
Nej, vi öppnar om 10 min gestikulerade en tjej.
Ok, men kan jag bara få låna en sked? (Visade burkmaten)
Nej, vi öppnar om 10 min (visade tydligare nu med fingrarna)

Ok, jag har själv jobbat på både café och restaurang och vet att det är skönt med stunden innan man måste vara trevlig mot gäster, men.... ibland kan man väl göra undantag?
Nej, det var verkligen ingen bra service..

Nu spanar vi i alla fall vidare på nya utflyktsmål här i närheten! Eventuellt så blir det en tripp till Norra Berget i Svall, men eftersom hemsidan deras inte är helt tipptopp hoppas jag på bra information av min facebook- vänner!

1 kommentar:

  1. Härligt med bad då det är varmt men mindre roligt att dom inte kunde låna ut en sked dålig servic annars trevligt där.
    Kram på er

    SvaraRadera