onsdag 18 juli 2012

Ibland...

Helt utan föraning så händer det!

Vi får en helt underbar dag trots lite oro från mig =)
Polarn hade idag sin sista sänkning på rean, tag 3 betala för 2 - detta är någonting jag alltid är med på och har sett framemot då det är ett ypperligt tillfälle att fylla på garderoberna till en billig penning med kvalitets kläder!
Dock...J jobbar och ingen barnvakt fick jag tag på, så jag tog med mig tjejerna ner till svall city. Detta brukar inte vara så krångligt, men eftersom vi sålt iväg syskonvagnen så kan det ibland vara lite svettigt att ha med sig Lovisa som jag då får lita på att hon lyssnar på mig och inte springer iväg..
 Nåväl, vi drog iväg efter frullen och hängde på låset, väl i butiken så sprang Lovisa direkt till tågbanan (hon har varit med till butiken förr), där lekte hon helt nöjd i ca 30 min då jag och Alice gick runt och valde kläder. Alice blev väl lite missnöjd efter halva tiden, men förberedande som man är så mutades hon med majskrokar - sedan var det frid och fröjd!

Även lunchen intogs i Svall, vi stannade till på det stora M:et och hade det supertrevligt! Sedan strosade vi längs gatorna och stannade till vid varje (alltså varje) drake och lekte lite - alla 3 hade det hur mysigt som helst och ingen verkade vilja åka hem, vi avslutade trippen med att utforska en park!

Hem och äta lite mellis för att sedan ta en prommis till fina Tess och hennes härliga familj! Där lektes det i massor och fikades, även det i massor! =)
Promenerade hem igen och där står middagen på altanbordet -Ahhhh...

Idag har alltså Lovisa gått hur mycket som helst, utan något som helst "gnäll", det märks helt klart att hon slutade åka vagn för snart ett år sedan -stortjejen våran!
Alice har tvärtom inte fått röra sig så mycket alls, inte som hon är van iaf - men lika nöjd har hon varit ändå - helt otroligt vilka underbara barn vi har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar