söndag 12 augusti 2012

Det där med förskola...

Imorgon börjar Lovisa på sin förskola - efter mycket velande så tas nu steget!

Vi har fått plats på den förskola som vi stått i kö till i 1½ år, så vi är nöjda och det känns faktiskt som om tiden är rätt för Lovisa att få börja....
Men - jag börjar ju inte jobba förrän nästa termin vt-13 och det känns väldigt konstigt! Nu är det så att förskolan inte har intag på vårterminen för nya familjer, så därför får Lovisa börja trots att vi egentligen inte har något behov av barnomsorg.

Man får tycka vad man vill om att föräldralediga har rätt till förskola, men ingen kan väl påstå att det känns bra att lämna ifrån sig sitt ena barn för att sedan gå hem och vara med det andra?
Nej, det är ju inte alls som det ska vara. Jag är glad att jag har försökt att vara så mycket som möjligt med mina barn, för nu kommer det inte bli sig likt längre.
Nästa termin börjar Alice också, och jag börjar jobba - på en annan förskola för att ta hand om andras barn medan jag måste lämna bort mina.
Det är ju jättekonstigt! Men men, så ser verkligheten ut och nu ska vi njuta sista terminen jag är hemma och Lovisa får sig en riktig mjukstart.

1 kommentar:

  1. Ja så är det dags men det går nog bra.
    Inte alla som fått vara hemma så länge men en förälder.
    Stort lycka till i dag.
    Kramar från farfars

    SvaraRadera