fredag 26 oktober 2012

Hej mitt vinterland!

Snön är här (igen), men verkar stanna ett litet tag längre!

Tjejerna och jag har haft en heldag med bara massa skoj! Vi började dagen med att sitta länge i våra sovkläder i soffan, sedan drog vi oss till frukostbordet där vi också satt rätt länge =)

Eftersom Lovisa pratat om att hälsa på pappa på hans jobb i snart 2 veckor så gjorde vi det helt enkelt! Besöket var uppskattat av både tjejerna som tyckte att springa i korridorerna var tokskoj! Vi åt lunch med pappa och sprang lite till för att sedan slockna i bilen på vägen hem. Jag var helvaken och körde hem i en snöstorm, det var en del bilar som råkat ut för lite olyckor, men vi var inte en av dom tack och lov!

Eftermiddagen tillbringades till stor del ute i snön, Lovisa gillade snön på en gång och började skotta, bygga och kasta snö, Alice var inte helt förtjust - det är ju hennes premiär kan man säga, för hon minns knappast förra snön =)
Tyvärr så blev det inte så bra start för henne, eftersom Lovisa passade på att mula syrran efter ca 2 minuter vi kom ut... Det var nog inget elakt menat, Lovisa tog upp en lass snö i famnen, gick fram till syrran och kastade allt i hennes ansikte - Alice stortjöt och Lovisa såg frågande ut...

Så fort vi kom in igen så drog jag igång en brasa för att värma oss, sedan lagades middag  -
Helstekt biff med rosépepparsås, strips och sallad och till dessert en hederlig tiramisu - mums!
Mormor gjorde oss sällskap ikväll så det var så trevligt så!

Slänger nog upp lite bilder senare, bara jag hittar åt sladden =)
Nu - soffan, potatisskruvar och lite cola!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar