lördag 13 november 2010

Bajsbyte!

Idag var jag och lillFlisan ner på stan för att shoppa farsdagspresent till hennes underbara far!

Vi strosade i snön och strålade samman med moster Elin, vid mellanmåls tid (för Lovisa alltså) beslöt vi oss för att ta en fika på Prisma fiket.
Vi fikade och lillFlisan åt, det hela avslutades med att Lovisa tömde ut lite mat...där bak. Vi behövde alltså byta blöja innan vi åkte vidare mot coop, gick och frågade vart toaletten var och fick till svar att det inte finns någon...alls!
Nej, det finns ingen kundtoalett i hela huset! VA!? Helt uruselt, att inte alla har skötbord kan jag förstå, men en toalett?
Ganska upprörd och brydd över situationen beslöt jag mig helt enkelt för att byta där, vad skulle vi göra?

Så, kan ju säga att vi inte kommer att fika där något mer. Trodde faktiskt att alla restauranger/caféer var tvungna att ha en kundtoalett, men de reglerna måste ha ändrats, eller så har jag trott fel.

2 kommentarer:

  1. Mehe, är det i Prismahuset?
    På den gamla goda tiden för en sisådär 100 år sen fanns det ju en kundtoa där det var en klädaffär på övervåningen iaf.
    Men det var ju som sagt för 100 år sen...
    Du skulle ha lämnat bajsblöjan i ett hörn!

    SvaraRadera
  2. Halloj, hoppas det gick bra... det verkar vara mycket som du är arg och irriterad på just nu. Hoppas det blir bättre snart.

    Kram Marie

    SvaraRadera