måndag 29 november 2010

Jordbävning i Härnta!

Ja, ni läste rätt, vi har haft ett ordentligt skalv här.

Blev rätt rädda här hemma, jag var helsäker på att det var något som hade hänt med huset - för det var som 2 explosioner, hela huset skakade!
Första tanken var att nu rasade det massor av snö från taket, men efter lite samtal med sambon så kom vi fram till att så var det inte.
Pappa J gav sig ut för att kolla runt huset, men möttes enbart av flera grannar som också de var ute och kollade läget.

Läste på allehanda, Aftonbladet och Expressen att det minsann var en jordbävning - helt konstigt, har inge minne alls av detta har hänt i min barndom.

Blir lite nervis, detta ska ju bara hända "over there"

2 kommentarer:

  1. Själv är jag lite besviken för att jag är i gbg just när det händer jordbävningar hemma =( Känner mig lite utan för faktiskt. /Maria (benjamins mamma)

    SvaraRadera
  2. Ja är det inte snö o blåst och kyla så har ni jordbävning inte illa:)
    Hoppas rädslan går över.
    Kram på er

    SvaraRadera