måndag 5 mars 2012

Knäckt x 2

Snön är borta på gångvägarna...

Detta fick vi erfara idag när jag tog med mig barnen ut för en prommis! Tog med pulkan till Lovisa och Alice fick sitta i vagnen, allt gick fint, till vi kom av vår väg och på gångvägen... snön var borta!

Hmm, ja ja, det kan ju komma mer snö/is längre fram tänkte jag - men så var inte fallet. Utan istället fick jag bära pulkan hela prommisen och Lovisa fick gå, hon gnällde inte enda gång så vi traskade på rätt långt =)

När vi vände hemåt började Alice bli trött, så hon fick somna i vagnen hemma på altanen, Lovisa som annars är omöjlig att få med sig in i huset efter att vi ha varit ute, ville in på en gång!
När hon krånglat av sig overallen så ville hon på en gång ha nappen och vila i soffan - klart hon fick det. =)
Jag plockade undan i köket och förberedde middagen - gick in till vardagsrummet och där ligger hon ju, helt utslagen och sover!
Ja, luften i kombo med en lång prommis kan ju ta på krafterna..

Även nattningen gick som smort.. Både Alice och Lovisa somnade på en gång!

1 kommentar:

  1. Oj vad vårluften kan göra med små barn men god sömn ger den skönt att vara ute.
    Mamma blev säkert också trött:)
    Kram på er

    SvaraRadera