torsdag 28 juni 2012

Lek, mat och fika!

 Heldag med lek, igen! Ja, har man semester så har man..

Hela familjen åkte iväg på förmiddagen ner till mellanholmen för att leka lite i lekparken och äta lunch ute. Just nu pågår matfesten här i Härnösand - ett evenemang som vi välkomnar =)
Dock.... när vi gick där och skulle välja vad och vart vi skulle köpa vår lunch så kändes det lite dyrt för oss, eller iaf för en lunch. en köttbit gick på runt 150-250 kr... Ja, då blev vi lite snåla, eftersom vi inte kan sitta ner och njuta fullt ut heller då tjejerna var med. Dessutom fanns bara ett barnalternativ och det var köttbullar, som inte Lovisa gillar helt mest.
Istället gick vi in på Technichus för att äta och sedan leka vidare där! Måste skriva hur bra det är det är där!
Lovisa lekte själv mest hela tiden för det finns verkligen massor av utmaningar för både stora och små, under tiden kunde jag, J och Alice sitta kvar och äta lunch i lugn och ro =) Sedan somnade Alice i vagnen och så både jag och J kunde leka lite vi med! Förresten ska jag berätta att det nu helgen kommer vara GRATIS att gå in och leka - så passa på!
Vi avslutade dagen med att ta en tripp förbi Tullportens konditori - där fick man välja precis vad man ville, vi tog med oss fikat hem och åt ett lite onyttigare mellanmål.

Därefter blev det lite service på gräsklipparen , grillning och dessutom rensade jag strömming!
Lovisa är ju väldigt intresserad av att vara med i köket, så hon stod och tittade på när jag rensade och jag förklarade att det är fisk, hon frågade om den simmade. Jag sa som det var och att vi ska äta den senare, roligaste tyckte Lovisa var när jag klippte av huvudet på fisken...hrmmm, lite makabert kanske...

Rolig syskongunga!


Till och mamma gungade lite!

Alice ser skeptisk ut, men hon skrattade mest hela tiden!
Lovisa går med fikapåsen och är så stolt så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar