lördag 30 juni 2012

Regn?

Vi har länge varit utan regn (tack och lov) men inatt vaknade jag av att det smattrade mot rutan..

Jag och mormor, eller ja mamma blir det ju för mig, skulle åka på auktion idag så vi tog oss iväg efter att jag stekt pannkakor till familjen så dom inte skulle svälta till lunch ;-)
Men väl på plats så var auktionen inställd, men men vi tog oss en tripp till Erikshjälpen istället och handlade lite. Hem till oss där vi lämnade mormor med tjejerna så jag och J kunde sticka ner och titta på tapeter. Sedan bar det av hem igen och packa väskan för att åka till Murberget med tjejerna så de skulle få leka av sig lite!
Där var det nordiska dagarna och lite jippon på gång så det var ju toppenskoj! Nåväl, hem igen och grilla - för regnet varade inte så länge =) Efter middagen gick vi ut och slängde ut så där 500 liter jord där den gamla dammen har legat, så nu ska det bli gräs där minsann!

1 kommentar:

  1. Oj vad ni hinner med. Det går ju att fynda på Eriks hjälpen oxå.
    Fick inte dom små leka i jorden??
    Kram (regnet kom hit också)

    SvaraRadera