tisdag 26 juni 2012

Murberget!

Har hunnit mycket skoj idag!

Alice på bvc - allt såg fint ut och nu ikväll tror jag hon åkte på lite feber från sprutorna, men det är ju lätt avhjälpt med alvedon =)

Storhandling på coop - Jag och Lovisa passade på att handla medan pappa J och Alice var på kollen, allt gick fint...meeeen! Har nu i flera veckors tid varit utan gammaldags idealmakaroner, idag tog jag mig tid att söka upp en personal och fråga om de flyttat dem eller om det inte finns att få tag på där på coop.
Fick ett flytande svar att lappen på hyllan är kvar, så då borde det finnas...
Hrmm - hoppas på att det finns nästa gång!

Eftermiddagen tog jag med mig tjejerna och träffade Saara med sina fina tjejer på murberget!
Där har dom ett lekrum som är helt kostnadsfritt och kul för barnen att leka i - eller ja, kul för de större.
Det är inte riktigt anpassat för de under 2 (ca), finns nämligen ett rör som kommer upp ur golvet där man kan klättra i och ur - vilket är jätteroligt för de som kan! Men, de som inte kan, tex Alice, kan istället titta ner där och om man inte har stenkoll kan hon även trilla ner där, mindre skoj...
Eftersom en del av lekgolvet är på en "platå" så är inte det så bra för krypande barn, många kanter att trilla ner från..

Men, vi hade det skojigt och jag fick ju lite motion av att springa efter Alice ;-)

Imorgon blir det shopping!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar