torsdag 27 september 2012

Nu ska ni få höra....

Nästan helg, ja det tycker jag så jag bestämde mig för att anstränga mig lite extra till middagen.
Förrätt - räkchips
Varmrätt - helstekt filé med rosépepparsås samt pommes

Bara för att ni ska förstå hur pass mycket jag ansträngde mig så kommer här ett litet axplock av de moment middagen bestod av -

tornera potatis (för att sedan fritera till goda strips)
mortla rosépeppar (till en fantastisk god reducerad sås)
putsa och helsteka filé (som sedan får gå på låg temp i ugnen)

Ni kanske fattar bilden =) Detta med mina två änglar hemma som även de kräver mins lika mycket omsorg som maten ;-)

Nåväl, middaggästen (mormor) kommer och äter med oss och vi har en trevlig middag -det har vi iofs varje dag, men ändå =)

Middagen avslutas med att J, min älskade sambo och pappa till mina barn säger
- Jaha, det var ju tråkigt att det inte fann någon kaka till efterrätt?

Men vad trevligt! Här har man anstängt sig till tusen och vad hör man - att det inte var tillräckligt minsann!

Funderar på om jag ska överlåta helgens meny på honom nu, eller kan jag komma på något bättre straff?
;-)

1 kommentar:

  1. haha!! fast jag som är som en gottegris hade oxå saknat efterrätten:) tant a

    SvaraRadera