lördag 8 september 2012

Ögonvittne!

Idag när jag och Lovisa var på väg hem från lite utflykter så bevittnade jag en otäck olycka!

Vi blev stannande vid ett övergångsställe mitt i stan, bilen före mig stod still för att vänta på de som var på väg över.
Jag ser att ett par människor redan har hunnit över till andra körfältet och ungefär mitt i vårt körfält är 3 barn på väg över.
Föraren i bilen som då står still börjar helt plötsligt att köra ?! Det barn som går först ser jag bli påkörd, hon blir "puttad" bakåt av bilen och börjar gråta och tar sig för benet..
Föraren kör vidare från platsen!
Jag, som inte riktigt vet om jag ska köra vidare efter "smitaren" eller springa ut och hjälpa flickan får ögonkontakt med en man som tar hand om flickan och gestikulerar mot mig att "såg du?!) Jag nickar och kör då efter "smitaren".
Kommer ikapp denna vid trafikljusen och tar snabbt fram kameran och tar en skarp bild på hela bakändan på bilen.
Jag kör runt för att komma mig tillbaka till brottsplatsen, hoppar ur bilen för att kolla hur det är med flickan.
Tack och lov mådde hon rätt bra, men självklart chockad och rädd, hon har även ont.
Polis kommer på plats och jag redogör mitt vittnesmål och delar med mig av bilden.

Hörde på nyheterna att polisen söker fler vittnen till detta. Eftersom jag satt i bilen bakom har jag ingen aning om hur föraren såg ut eller hur många det var i bilen - det hoppas jag någon annan såg.

Ja, detta tog över allt annat som hände idag - fy vad jag blev skärrad och då är det nog ingenting mot vad flickan och hennes familj genomgår..

Här står det lite kort om olyckan ALLEHANDA

1 kommentar:

  1. Oj fy så tråkigt att behöva se sådant men du gjorde det bra som körde ifatt o tog ett foto.
    Hoppas du kan koppla av trots allt o kanske sova i natt.
    Kram på er

    SvaraRadera