onsdag 26 maj 2010

Rörligt!

Igår var jag och Lovisa upp till riktiga norrland för att fira lillebror som hunnit fylla 29, nästa år blir det stoorfest minsann!

Resan och vistelsen gick toppenfint, Lovisa sov nästan hela bilfärden och gillade läget uppe i Umeå också.

Idag har jag hunnit med att göra lite fyllningar till tårtan som jag ska ge mig på att försöka sätta ihop imorgon! Blev mangomousse och även mörk chokladganache - tror kombon blir bra, måste ju öva inför kommande dopet!
Gjorde egen mmf för ett par veckor sedan, det gick fint, men dekorerade inte den utan bara kavlade ut och provade täcka en tårta

Dagen innan vi åkte till Umeå hann jag faktiskt med att göra en banantoffe-paj, inte min favorit vet jag nu i efterhand - men måste ju prova som sagt för att få en bra fikabuffé!

Banantoffe-paj

Pajen - genomskuren


Min egengjorda mmf - alltså inte marsipan utan marshmallowsfondant.
Hann inte ta kort innan vi skar i den =)


Liten film på Lovisa som verkligen gillar sin nya stol!

3 kommentarer:

  1. Oj vad hon verkar gilla att vara med där det händer

    SvaraRadera
  2. Oj vad Lovisa är med i allt som händer:)
    Mammas goda fika tror jag hon skulle vilja smaka ser gott ut mumms.
    Kram på er

    SvaraRadera
  3. Var det gott? Marshmallowgrejen?

    SvaraRadera