onsdag 30 juni 2010

Tanter

Eller iaf en tant...

Vi stod i hissen på ikea, en tant kliver också med oss
Hon tittar ner i vagnen och ler.

Tant- Vilket fint litet barn!
Jag - Jo, hon är jättefin
Tant - Ett riktigt fint litet A-barn minsann, det är ju så många barn här i dag, men det här var ju ett riktigt A-barn
Jag - Jodå, hon är jättefin
Tant - Vad heter den lilla då?
Jag - Lovisa
Tant - Jahaja, ja Lovisa var ju förr ett ganska fult namn, meen nu är det ju tydligen modernt.
Jag - ehh, jaha
Tant - Jaha, hej då
Jag - Hejdå

3 kommentarer:

  1. Usch vilka tanter det finns som inte gillar så fint namn.
    Vacker flicka vackert namn.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mormor till ett A barn :-)30 juni 2010 kl. 19:01

    Ja se tanter ;-) Lovisa är ett fint namn å ett verkligt A barn

    SvaraRadera
  3. Hahahahaha skojar du eller!?
    Lovisa är ett fiiint namn =D

    SvaraRadera