onsdag 29 juli 2009

Då lämnar vi Umeå för denna gång!



Då har vi packat och ätit frulle så vi ska orka med några fler mil norröver!

Gårdagen blev inte riktigt som tänkt, men väldigt trevlig =)
En GPS införskaffades så nu ska vi hitta hem till Johans föräldrahem också! Med hjälp av den tog vi oss till Glödheta glashytta ute i Röbäck, men till min STORA besvikelse så var det ingen som blåste något glas inte, nej nej, bara försäljning - blev inget köp för oss inte. Grejen med glasblåseri är ju att man vill se glas som blåses liksom, och eftersom vi inte fick se något åkte vi ganska snabbt därifrån.

Eftermiddagen och kvällen var vi hos lillebror med sambo, där fileade jag lax och även Marie lärde sig och hjälpte till! Johan var händig och hjälpte dom med någon modulkontakt som skulle kopplas ihop efter att ha dragits genom väggen - jätteduktig var han!
Blev en jättegod middag med bulgursallad och romsås till den ugnsstekta laxen, vi hade dessutom köpt med oss alkoholfritt vin till maten - det uppskattades av oss alla minsann =)
Så det blir en god dryck här i sommar när man vill festa till det lite!

Förresten så var jag med om min första graviditets-kräka i morse! Spännade va? *hehe*
Det konstiga med allt är ju att jag trodde att det där med att kräkas, det skulle absolut drabba mig, för jag är redan innan min graviditet väldigt, VÄLDIGT känslig när det gäller illamående.
Men icke då, jag har klarat mig undan det - tills imorse alltså, perfekt tajming nu när man är på semester, men men, jag hoppas det var en engångs händelse pga för lite sömn och ingen frukost (fick vänta för länge innan jag åt den).

Nu bär det av mot Byske, men vi ska göra några stopp längs vägen hade vi tänkt, så det tar nog en 4-5 timmar innan vi är framme. Känner mig lite lite nervös inför att berätta för svärisarna måste jag säga... Inte för jag tror att dom inte blir glada, men ändå, vet inte alls reaktionen, men kommer låta sambon berätta, det är ju hans familj =)

1 kommentar:

  1. låter ju som att ni haft de toppen i umeå :) Lycka till med att berätta! Men de blir nog bara glada :) Fast de är alltid pirrigt haha.. Skönt när de är gjort :) Trevlig resa! Förresten så kanske vi kommer ner till härnösand en snabb sväng nästa vecka! Kram

    SvaraRadera