torsdag 30 juli 2009

Båtvik...och nu vet fler!

Då var vi framme hos svärisarna då!

Det har varit två händelserika dagar som har passerat, så jag ska försöka sammanfatta dessa inte allt för långt..

Vi åkte alltså igår från Umeå och på vägen så passerade vi bla Ostens lager i Ånäset, där skulle man kunna få se hur dom tillverkade västerbottenost och även köpa denna till vad jag trodde ett bra pris när det var direkt över disken, MEN inte det inte. Istället så var det ett litet fik som serverade färdiga delicatobollar och Hägges fikabröd! Någon insyn på hur man gjorde ost fick inte heller se, för det kostade pengar, vilket vi inte alls kände för att betala!
















Nåväl, efter många sura miner (från mig, som var superbesviken) föreslog Johan att vi skulle vidare till Burträsk där Ostens hus låg, hmmm? Jag var inte övertygad om att det var någon bra idé alls, men som tur var tog Johan det beslutet åt oss och hade skrivit in resemålet i Helga (=vår mycket bestämda GPS-dam) Där var det betydligt mycket mer som hände, det var guidad tur och en utställning, försäljning av ostar (som dock kostade lika mycket i butik som där, så vi köpte ingen) och ett mysigt fik som gjorde sitt eget fika =) Det vi köpte med oss blev en burk hjortronsylt till svärmor i försenad morsdags present!

Vi gjorde några till stopp, men inget som är värt att skriva om inte….

MEN väl framme i Båtvik så fick jag smyga mig ur bilen, dölja min numera rätt stora kula till magen under en kofta och försöka synas så lite som möjligt i profil tills vi berättade.

Johan sa att vi numera behövde en större bil eftersom den vi har nu kommer bli för liten =) Det tog en liten liten stund, men sedan så kom Grattisarna på sin plats!

Superskönt att ha berättat och att de blev så glada, så nu kan jag ”släppa ut” magen och slappna av.

Under den tid som vi vart här har vi hunnit titta in ”vår” kyrka, där vi förmodligen kommer att gifta oss – när nu den tiden är inne. Mycket fint och mysigt! Vi var även ner till Byske camping och tittade på om den festlokalen skulle passa oss, samt stugor till min enorma släkt som ska hysas in någonstans – när den där tiden är rätt alltså ;-)

Nu ikväll så var Johans bror med familj här på middag och Johan berättade på samma sätt även för dom att en större bil är på sin plats – vad det är roligt att komma med roliga nyheter, alla blir så delaktiga och glada =) Det känns så skönt att ha både min och Johans familj med oss i det här!

Till middag blev det en supersmarrig smörgåstårta som svärmor hade slängt ihop!

Jag och Johans brorssöner passade på senare på kvällen att fånga grodor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar