fredag 3 juli 2009

Illa!

Trodde jag skulle klara mig från illamåendet, men inte då!
Gick den här veckan in i v.7 och i mitten på veckan kände jag av det... satt i bilen på väg mot jobbet (som är ca 4 mil bort) och tänkte vända hem efter någon mil! Mådde riktigt illa och hann titta mig omkring i bilen efter någon slags påse att använda i nödfall - men klarade mig hela vägen fram!
Väl framme fick jag smygäta något varje timme för hålla illamåendet i schack, det funkade ju toppen!

Dock har jag idag slarvat med maten och fick bara i mig frukost och sedan någon macka innan det var dags för middag vid 19 tiden... inte bra!! Har legat mest hela dagen, även om jag vart hos kusinerna (där jag faktiskt råkade somna också), men nu vid 21.30 börjar jag känna mig som en människa igen..
År pizza till middag förresten, låter som en konstig maträtt när man mår illa - men icke! Det var supergott med en hawaii, varm frukt - något som jag i alla år föraktat och hånat, men nu så! =)


Nej, måste skärpa mig med maten och se till att äta något litet ofta så jag slipper det här!
Jag kommer ju vara en fara på vägen om jag köra varje dag till och från jobbet med en kräkpåse i ena handen! Så bäst att förebygga det minsann...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar