söndag 26 juli 2009

Dax att komma igång!

Har legat lite på latsidan när det gäller bloggen, men nu när jag har semester ska det bli lite mer ordning på det hela! Har dessutom fått kritik om att jag mest skriver om mat(?) Men mat som har så stor plats i mitt liv =) Jaja, ska försöka skriva om annat också!

Vi har hunnit med en massa sedan senast jag skrev!

Lite kort uppdatering om vilka som numera vet att det ligger en liten bebis i min mage -
Min mamma, mormor alltså
Lillebror Marcus med sambo Marie
Moster Eva och hennes man Bernt
kusinerna - som faktiskt fick veta före deras mamma och pappa =) Em, Nattis och Tobbe
Morfar
(sen kunde jag inte hålla mig på jobbet för min närmaste arbetskamrat, så Marie vet faktiskt också)
Även mamma Helen vet nu också =) (mycket skönt att ha någon som rätt nyligen gått igenom detta!)

Vi passade på att berätta när lillebror var hemma en sväng och vi skulle åka med ådalen 3 tillsammans med Evas familj. Det känns lite roligare nu när de närmsta vet, då kan jag prata mer om hur det känns och vad jag funderar på!

Det visade sig att Eva sparat hur mycket som helst från när kussarna var små, toppen för oss! Bi har redan hunnit gå igenom en massa saker och snabbt konstaterat att kläder kommer vi (jag och johan) INTE behöva köpa något alls.
Desstuom har min mamma redan hunnit köpa lite småkläder + sängkläder + att hon nu broderar ett överkast till bebissängen =) Bortskämd unge redan i magen alltså ;-)

Imorgon åker jag och Johan norröver för att berätta nyheten för hans familj! Ska bli helt toppen med semester och kunna sova när jag vill.
Vi ska börja med ett par nätter i Umeå där vi ska passa på att umgås med lillebror en sväng!

Tänkte att jag slänger in ett par bilder på det senaste som hänt.
Jag badar och mamma sitter och njuter, Johan är fotograf!


En dag tog jag och Johan en tripp till Lappland!
Var till Åsele och gick runt på lite marknad =)

Nu hänger kameran med på semester och jag hoppas på lite internetuppkoppling, för då kan jag blogga under semestertrippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar