söndag 26 juli 2009

Semester... och avslöjanden

Dags att göra ett första inlägg här nu :-)

Nu har semestern börjat. Bilen är packad med allt utom det sista som vi ska packa imorgonbitti (som tandkräm, schampo, tandborstar etc) och snart är det dags att ta sig mot sängen. Sara behöver lite mer sömn än tidigare, så kvällarna blir lite tidigare än vad vi är vana vid från tidigare. Men det är klart att hon ska få sova, hon sover ju för två numera ;-) Får se till att vara lite tyst när jag stiger upp imorgon så jag inte väcker henne i onödan. Jag har en tendens att vakna 1-2 timmar innan henne på helger och tror inte att semestern kommer blir någon större skillnad på den fronten.

Ibland så har jag svårt att förstå att jag ska bli pappa. Jag, lill-ponken, ska får en liten tös eller grabb som kommer vara en blandning av mig och Sara. Det är lite svårt att förstå är det, det är tur att det är ganska lång leveranstid på själva barnet :-)

Nu när vi åker norrut så ska vi hälsa på bland annat mina föräldrar och min bror med familj. Vi funderar hur vi ska berätta för dem, särskilt min mamma och pappa. Undrar om de misstänker något även denna gång vi besöker dem? Första gången hade jag med Sara, andra gången hade vi förlovat oss, nu ska vi berätta att de ska blir far-föräldrar för tredje gången (min bror har två söner sedan tidigare). Nästan så man kan börja tro att vi bara besöker dem när vi har stora nyheter att berätta.

Nåja, vi har inte bestämt än hur vi ska berätta, jag misstänker att vi inte kommer att hinna säga något innan de frågar ens. Men annars har vi ett antal alternativ:

* Be min pappa börja leta efter en bil åt Sara... Ingen liten bil som vi diskuterat tidigare utan ungefär en Toyota Avensis.
* Att vi redan har ordnat min pappas 65-års present, fast det nog blir någon dag efter att han fyllt år.

Sen har vi några till, men hinner inte skriva fler just nu, Sara kommer just ut ur duschen.

Men fler inlägg kommer, var så säkra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar