fredag 27 november 2009

Dagens "att göra"

Har tagit semester idag för att hinna med allt som ska göras inför advent och julhelgerna.

Är ju så att jag i ärlighetens namn inte riktigt orkar lika mycket som jag gjort förut, så då får man strukturera om dagarna lite =)
Idag hade jag tänkt hinna med:

- en sovmorgon KLART
- handla lite ingredienser som saknas inför baket
- baka havrekex
- baka mer saffransbullar
- stryka och hänga gardiner
- pynta till advent
- och tyvärr så måste jag ju städa upp lite här, uscha vad det ser ut med saker överallt! *morr*

Ja, det är min dagsplanering det, bara att hoppas man hinner och orkar med allt. Så det är väl bäst man rycker upp sig, klär på mig och ger mig ut på jakt efter jäst, smör och hjortronsalt!

3 kommentarer:

  1. Sara Sara du ska inte kliva och hänga gardiner de får pappa Johan göra:)
    Är allt godis slut nu:)???
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nja, det har du nog rätt i! Väntar nog på lite hjälp av Johan med upphängningen =) Godiset är faktiskt kvar, har lagt det i frysen nämligen - så att inte råttorna ska äta upp det innan julafton!

    SvaraRadera
  3. Vilka goda havrekex du bakat Sara, har ju den turen att jag fått smaka dom redan, du är såå duktig, men du måste inte göra allt på en gång det vet du,så låt gardinerna å saffransbrödet vänta

    SvaraRadera