fredag 13 november 2009

Fredagsmys

Idag fick jag mig en överraskning när jag kom hem efter en lång arbetsdag. Jag kliver in innanför dörren och möts tända ljus i lägenheten. Nu anar jag att något är på gång (japp så snabb är jag på att snappa upp de små signalerna). Sambon ber mig sätta mig ner vid det dukade bordet.

Jag sitter där i spänd förväntan och sambon kommer in med förrätten, en minismörgåstårta med skagenröra...MUMS! Den försvann ner i våra magar så snabbt att vi inte ens hann ta kort på den, så ni får lita på mig när jag säger att den såg mycket bra ut och smakade uuuuuunderbart!

Sen kom huvudrätten in: strutsspett med vitlöksslungade kroketter, bearnaisesås, sallad och vitlökssmör... smakade om möjligt ännu bättre än smörgåstårtan... inte heller den hann vi med att fota, så gott var det! :)

Nu var man proppmätt men det fanns naturligtvis plats för efterrätten också, Saras chokladtorn med skogshallon (recept kan nog fås om man gullar lite med Sara) ;) ... Denna gång var vi dock beredda, så den finns med på bild. Ser gott ut eller hur? Kan bara säga att den var ännu godare :)



Så nu har vi diskat upp efter all mat... eller nåja, lite hjälp har vi fått av den nya diskmaskinen... och nu ska vi mysa lite i soffan såhär på fredagskvällen. Hade det inte varit för att vi nog båda hade somnat i mörkret hade vi nog gått och sett en film ikväll på bio, men det kommer ju en lördag då vi kan göra det :)

2 kommentarer:

  1. Inte visste jag att sonen är så duktig kock:):)
    Kul ni fick mysa en fredagkväll.
    Snart bir det kanske lite svårare:):)
    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Oj, märkte visst att jag skrivit förra inlägget med fel användare. Det är ju naturligtvis Sara som lagade maten och jag som åt den, inte tvärtom!

    SvaraRadera