onsdag 6 januari 2010

bb väskan och lite träning

Igår var vi ner till ikea för att köpa hem skötbordet, tänkte att det är nog bäst att börja fixa lite här hemma nu inför den nya medlemmen i familjen! Meen, när vi väl var på plats så var ju skötbordet slutsålt - kommer i lager om några veckor. Hrmm, några veckor, det är ju precis det vi har (om allt går som beräknat).
Besviken åkte vi hem och jag har sedan igår känt mig lite stressad, för vi har ju inget klart alls här hemma, visst finns det saker, men inget är uppackat eller ställt i ordning.

Så - idag har vi börjat med att gå igenom alla saker vi har här uppe i lägenheten, resten som är nere i förrådet får vi kolla på till helgen.
Ställde upp nappflaska och div tillbehör i köksskåpet, liten nagelsax, febertermometer, badolja etc hamnade också på plats.
När sedan allt verkar på sin plats hör jag Johan säga,
-hrmm, var skulle filten ligga då?
-Ja, den ska ligga där bebisens sängkläder är, säger jag.

-vart kan det vara då, det är ju bebisgrejor överallt!?


Haha, jaa, visst tar bebisen mycket plats innan den ens har kommit ut till oss, men det här är bara början!

BB-väskan har börjat packas idag också, lika bra att packa ner bebisen saker iaf, de ligger ju bara i byrån och väntar ändå =)
Kanske jag gick lite överstyr, men vi vet ju inte storlek tex så då vill jag ju gardera mig med iaf 2 olika storlekar, sedan kanske det blir en kräkis, ja då måste man ju ha lite ombyten.
Det blir helt enkelt en hel del!



Hittade åt några provblöjor vi fått från någon bebisklubb vi är med i, så dessa lades också i väskan, eller ja, alla utom en. Eftersom Johan är minstingen i sin familj har han liksom inte haft tillfälle att byta blöja någon gång - nånsin, så fick han idag göra det för första gången!
Stolt och duktig som han är gick det ju toppenfint - så nu är han laddad för att byta blöja minsann!

5 kommentarer:

  1. Rolig läsning.Bra att du tränat på blöjbyte Johan,men tror att nykomlingen är lite mer rörlig än nallen

    SvaraRadera
  2. Håller med mormor att knyttet är nog rörligare och kan även ge från sej mera doftande saker ibland:)
    Kul att Johan försöker det kan behövas.
    Träna på:):)

    SvaraRadera
  3. Ser bra ut de där :) Spännande! Nu börjar de närma sig! Är lite avundsjuk måste jag erkänna... Är ju så underbar tid :) Å visst tar de plats med allt som hör till hahaha o de blir bara mer o mer :) Längtar tills på fredag!! Kram

    SvaraRadera
  4. Tycker det ser bra ut med packningen, 2 storlekar är smart!
    Håller med Helen, det blir bara mer och mer grejer som sprider ut sej framöver hihi =)
    Shit, nu är det verkligen inte långt kvar!!
    Ses på fredag söta du! Kramen

    SvaraRadera
  5. Jeanette - Sven-Olov6 januari 2010 kl. 23:32

    Hej Sara och Johan

    Ja snart är det dax att ni blir tre, förstår att det känns spännande för er båda att snart få hålla i lilla knytet.Jag minns själv hur det var första gången det låg på ens mage allt var så smått så smått.Men ni verkar ju vara väl förberedda, att få barn blir en stor förändring i livet vilket ni säkert kommer att upptäcka.En positiv förändring.

    Jag och Sven-Olov önskar er lycka till. Jag får väl höra av mamma när Ni är på gång.
    Kramizar från Jeanette

    SvaraRadera