söndag 17 januari 2010

Helgen är nu över..

Ja, lite kort uppdatering av vad helgen har erbjudit.

Inköp av skötbord! Äntligen är det på plats Har blivit lite mer ompysslat här hemma nu, så nu känns det att det närmar sig. Blev faktiskt så att av en "slump" råkade vi ha vägarna förbi Birsta idag, därför kunde detta inhandlas och även monteras ihop av en händig Johan här hemma!

"Slumpen" till att vi var i krokarna av Birsta var att jag fick åka in en sväng till förlossningen, inte för att en bebis var på väg utan det var så att när jag vaknade i morse var inte min syn helt bra.. Kunde inte läsa text riktigt bra och utöver detta så var det en liten "kräkincident" igår kväll. Eftersom jag hade lite äggvita i urinen i måndags, skulle jag hålla lite koll på hur jag mådde, så när jag ringde och berättade om hur jag mådde tyckte personalen att det vore en bra idé att titta förbi och kolla så det inte var en havandeskapsförgiftning på gång. Men ingen fara på taket inte, fint blodtryck men fortfarande äggvita kvar - tydligen är det här med synen något som inte går att förklara men att det kan hända mot slutet av graviditeten. (så ev stavfel hoppas jag ni ursäktar eftersom det fortfarande är lite suddigt)
Positiv nyhet är att bebisen mår fint och den ligger fixerad och färdig att snart snart komma ut till oss, snart är {$lang_emotions_gravid} väck och lill*n ligger i min famn!

Cleo mår bättre! Skönt, han äter och dricker nu och enligt mamma så är snart sig själv igen, bara att hålla tummarna för att han fortsätter i den riktningen!

3 kommentarer:

  1. Oj, huvva så otäckt det där men skönt att det inte var nåt allvarligt. Visst är det konstigt att allt konstigt kan vara normalt när man är gravid... Vad man än frågar så blir svaret oftast: Det är heeeelt normalt =P
    Nåväl, men snart är det inget mer konstigheter, bara en alldeles färsk bebis =D

    Kramkram från norr!

    Ps: skönt också att Cleo mår bättre!

    SvaraRadera
  2. Härligt att skötbordet är på plats, kan du pusta ut :) Jobbigt med synen, får hoppas de inte är så länge kvar nu innan lill*n tittar ut! *längtar*
    Vilken tur att cleo är bättre nu, jobbigt när de är dåliga!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Oj vad synd att du inte är så pigg hoppas det snart är över.
    Vi väntar så på att få veta vad det är för kön på bäbisen.
    Sköt om dej väl.
    Kram

    SvaraRadera