torsdag 28 januari 2010

Sista besöket hos BM?

I morse var vi på MVC för ett besök hos vår barmorska (bm), kanske vårt sista..

Har flera besök inbokade, men vore ju rätt trevligt om det här var det sista.
Allting så fortfarande bra ut, lite annorlunda är dock att mitt blodtryck verkar gå ner ist för upp under min graviditet - skönt, men annorlunda som sagt! Ett problem mindre att oroa sig över {#lang_emotions_smile}

Det enda som var lite avvikande var att bebisen hade vuxit - mycket! Lite för mycket sedan sista måttet, så ev blir det ett tillväxtultraljud till veckan, men det får vi inte veta förrän på måndag. Är nämligen inte vår bm som beslutar detta utan s-valls läkare. Men det lät på bm som om det var liten risk för att dom skulle kolla upp det, var bara en avvikelse än så länge, var det fortfarande en stegring vid nästa mätning så skulle det kollas då.
Hade faktiskt väldigt gärna velat ha ett tillväxtultraljud, att få se bebisen igen och dessutom en liten aning om hur pass stor den är! Dessutom om nu bebisen är stor vill jag ju verkligen inte gå över tiden!

Har börjat tänka lite på tiden efter födseln.. konstigt nog är det då mat som ligger rätt nära!
Längtar nämligen efter parmaskinka och olika goda ostar som jag inte alls får äta nu! Det blir nog till att fira födseln med en ordentlig ostbricka - mumma!

3 kommentarer:

  1. Åh, det längtade jag också efter! Frossade i dessertostar ett halvår efter Hugo föddes. Inte undra på att jag inte gick ner i vikt!

    SvaraRadera
  2. Låter bra att allt ser fint ut Bäbisen är nog halvvuxen då den föds:):)
    Oj vad vi längtar efter att få veta vilken sort det är.
    Farfar väntar på du föder då han fyller:)

    SvaraRadera
  3. Ja se dessa ostar... jag trodde jag skulle bli galen emellanåt när folk satt och mulade i sej härligt goda stinkande mögelostar haha
    Hoppas ni får ett tillväxtul och en till tjuvtitt på trollet där inne =D

    Kram kram

    SvaraRadera