torsdag 29 april 2010

Morgonstund

Klev idag upp när Johan skulle åka till jobbet, kanske 30 min sedan, för då låg lillgrynet och bökade lite, så tänkte att lika bra att vakna till lite.

Men så beslöt hon sig för att sova ännu lite mer, så nu sitter jag här och väntar, har redan läst tidningen och kollat fejjan så kanske ska slå på tvn en stund.
Lovisa måste snart få sig ett eget rum, hon sover alltid bättre när hon får sova ensam i rummet, ingen som stör genom att fluffa täcken eller vända sig - ja, hon vill ha det tyst på natten helt enkelt.
Detta för oss då osökt in på en ny bostad till familjen - vi söker med lykta och ljus, men har än så länge inte hittat den perfekta bostaden!
Idag ska vi dock iväg på ännu en visning, får se vilka vibbar man får av huset!

På bvc gick det fint, Lovisa väger nu ganska precis 6 kg och är 60 lång. Hon ligger lite över både på längd och vikt - stortjejen vår!
Nästa besök blir det vaccination, vilket jag måste ringa och boka om eftersom jag inte tänkte till när den var. Det är när Johan är borta igen och eftersom det är vanligt med feber så vill jag inte gärna vara ensam om jag kan slippa.

I dag kommer jag och Lovisa ta oss ner till stan för att köpa småskor, för små det är dom! Fanns ursöta skor på H&M (där jag egentligen inte handlar så mycket, men i brist på utbud så..).
Dom skulle passa så bra till storkalaset vi ska till på lördag - hoppas det finns några storlekar bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar