tisdag 16 mars 2010

Mamma - ajaj! Lovisa - underbarn?

Ajaj..mitt snitt har spruckit upp i ena "änden"!

Ringde och frågade hur och vart jag skulle vända mig och fick en tid imorgon hos distriktssköterskan för idag fanns det inte någon ledig tid alls.
Är väl inte hela världen att vänta för gör ju inte superont, men ganska obehagligt med öppet sår som geggar sig *urk*.
Uscha, jag som tycker att jag burit så försiktigt, nu kanske man måste "börja om" liksom, att ta det lugnt - vilket inte alls är helt lätt med en bebis här hemma?

Lovisa fortsätter sova bra på nätterna och vill gärna mysa på morgonkvisten med mamma i sängen, så då blir det så minsann =)

Har glömt skriva om vilka framsteg hon gör förresten, hon vände sig första gången för snart en vecka sedan! Från mage till rygg - helt otroligt, när vi berättar för andra tror de oss inte, men som tur är har vi det på film. Sedan dess gör hon det mest alltid när vi lägger henne på mage för att träna nacken och ryggen, hon trivs inte bra på mage helt enkelt och ser då till att hon slipper ligga så!
Jepp, i den takten går det liksom, 3 veckor och kan vända sig... Måste säga att jag är riktigt glad att hon inte kan vända sig från rygg till mage - det hade blivit superjobbigt!

2 kommentarer:

  1. Stackars Sara inte kul alls med hål på magen hoppas det fixar sej så lycka till i morgon.
    Vilken prinsessa som är så duktig både att vända sej och att sova.
    Kram på er

    SvaraRadera
  2. och det är nu som minnen väcks och en del frågetecken kring värderingar och beslut i samhället infinner sig.

    så svårt att förstå att du inte får vara sjukskriven så att Lillans pappa kan vara föräldraledig?!

    du har genomgått en större bukoperation och får inte lyfta något men sjukskriven nej nej... ja ja jag vet och är övertygad om att allt kommer att gå jätte bra! sitt ner och mys - lyft inte och bara njut av att du har en söt i knät!

    SvaraRadera