onsdag 3 mars 2010

Solen tittar fram..

Kan våga hoppas på en vändning av vädret?

Solen kämpar sig fram bakom molnen och jag ser en ljusning till att våren inte alls kommer utebli i år.

Igår var det lite dramatik här hemma i den nyblivna lilla familjen, lill-hjärtat behöll nämligen ingen mat hon fick i sig. Nu pratar vi inte någon lite "rap-kräka" som kan komma efter måltiden utan allt, allt i lilla magen kom upp så fort hon hade fått mat =( Kan passa på att visa min respekt till den som uppfunnit tvättmaskinen! Tack gode värld för att vi valde att köpa en sådan innan Lovisa gjorde oss till en familj.
Iaf, när hon kräkts i 5 timmar valde jag att ringa sjukvårdsrådgivningen,(orolig första-gångs mamma som man är) de skulle då prata med en barnläkare och ringa upp, de ringde upp och bad oss åka in med Lovisa så de kunde titta på henne.
Varför vi åkte in vet jag inte riktigt - för det enda läkaren (som inte var en barnläkare) gjorde var att väga henne, men men, någon hade iaf tittat på henne och konstaterat att hon inte var uttorkad.
Vi blev hemskickade med rådet att begränsa matintaget för varje amning. Vilket känns lite knepigt när vi så länge kämpat med att få henne att gå upp i vikt, men såklart - bättre att hon får behålla lite mat än ingen alls.
Hon mår mycket bättre nu och uppföljning sker på måndag!

Går annars och börja längta lite efter vagnen, den står ju och väntar på oss, hoppas på att vi kan hämta hem den i veckan så vi kan få ta oss ut någon dag i en nära framtid =)

2 kommentarer:

  1. Men huga lilla lovisa! Hoppas det är bättre idag! Snart jobb för mig... ha en bra dag där hemma! kram

    SvaraRadera
  2. Men stackars Lovisa =/ Å stackars mamma & pappa!
    Jag är precis lika nojjig första-gångs mamma, nu när Felix har börjat rap-kräkas så är jag jätte-nojjig att han inte kommer få i sig tillräckligt med mat m.m. Det är så föräldrar ska vara!=D

    SvaraRadera