onsdag 17 mars 2010

mysmorgon

Idag började vi med en sovmorgon här hemma, jag och Lovisa alltså =)

Nätterna fungerar väldigt bra nu för tiden (pepparpeppar!), det brukar betyda att lillhjärtat gärna är vaken på morgonen och då ganska tidigt. MEN, inte idag inte, efter maten vid 6 snåret så fick Lovisa lägga sig i mamma och pappas säng för att mysa lite med mamma.
Det slutade med att vi somnade båda två och vaknade inte förrän strax över 9 - såå skönt att få vakna utvilad och dessutom till solen som tittade in på oss!

Lilla Lovisa i stora sängen!


Det gjordes inte mycket alls på dagen eftersom eftermiddagen skulle ägnas åt vårdcentralen för mig och bvc för Lovisa. Jag fick mitt öppna snitt omlagt och hoppas nu att det ska läka ihop inom 3 dagar, annars blir det återbesök. Värst av allt är ju att jag nu inte ska lyfta på ett tag (igen), hrmm, få se hur det går med det, inte så lätt inte.

För Lovisa gick det utmärkt, hon hade gått upp massor! Sist vägde hon 3770 och nu 4250.. inte dåligt alls på bara 10 dagar! Så nu har hon kommit ikapp sin kurva minsann - och det känns såå skönt!

Så här stor är Lovisa nu, här innan det är dags för en prommis med vagnen!

6 kommentarer:

  1. så fin så fin. Hoppas jag får besöka er imorgon... annars lämnar jag bara en liten present på 1-månads dagen imorgon! kram kram

    SvaraRadera
  2. Jösses vad hon är sööööt!

    SvaraRadera
  3. Åhhh sötis!!!

    hehe ja det var inte en dålig viktuppgång där inte, duktig tjej =D

    Hoppas det läker bra för dej nu så du slipper återbesök och skit. Du får anställa bärhjälp, personlig butler kanske skulle vara nåt.
    Om jag inte skulle jobba så hade jag gärna ställt upp =P

    Kramkram!

    SvaraRadera
  4. Stort Grattis Lovisa på 1 månaders dagen i dag pussar o kramar från farfar o farmor.
    Vilken sötis som poserar framför kameran:)
    Hoppas mamma Sara snart har läkt ihop så ni kan busa mycket:)
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Åh så söta bilder. Ser fram emot att träffa er snart igen (i maj) imorgon kommer Marcus hem, jag längtar massor. Hoppas att du läker fint nu så att du kan få bära runt på lilla Lovisa.

    Kram

    SvaraRadera