tisdag 2 februari 2010

Dricka hö?

Snart har ännu en dag avklarats!

Har i dag vart iväg och klippt mig, dyrt men rätt nödvändigt med tanke på att det kommer nog dröja innan nästa gång.
Passade även på att handla innan jag fick skjuts hem, hade ju turen att mamma både hämtade och skjutsade mig idag! Är ju väldigt krångligt nu när jag har svårt att gå och dessutom inte har en bil hemma, vad skulle jag göra utan mamma?!

Veckohandlingen blev lite tunn, men det beror på att det är ju bara jag som ska äta middag 3 dagar den här veckan, sedan orkade jag faktiskt inte bära så mycket heller {#lang_emotions_wink}
Men matsedel för veckan är gjord iaf! Ska bli spännande att se om matkostnaderna har gått ner efter lite planering eller om det är skitsamma?

Sprang (läs. vaggade) in på hälsokosten idag när jag ändå var på stan för att skaffa hallonbladste, har ju läst såå mycket positivt om drycken - att livmodern ska förbereda sig inför förlossningsarbetet + att den även kan sätta igång förlossning. Skrock eller inte så tänkte jag ge den ett försök.
Vidrigare dryck får man nog söka efter!! Är som att dricka hövatten, det luktar hö, ser ut som hö och smakar hö {#lang_emotions_throwup}
Men har ikväll kokat 1 liter så får väl hålla för näsan och svälja helt enkelt..

Förresten, ev så kanske jag inte blir ensam inatt! Johan kanske skulle komma hem *hoppas*, han var inte så sugen alls på att sova borta och när dessutom jag inte var helt pigg ville han helst vara hemma. Har sagt att jag klara mig utan problem, men han är lite överbeskyddande och underbar - så han skulle försöka komma hem ♥

3 kommentarer:

  1. Hihi, vad roligt.. Jag dricker också hallonbladsté men jag tycker faktiskt det är helt okej! Som vilket annat örtté som helst..:) Men du är nog inte den enda som inte direkt jublar..
    Har druckit det i 3 veckor nu..ingen förlossning har startat, men kanske aningen fler sammandragningar..

    SvaraRadera
  2. Jo jo jag trodde nog att Johan inte skulle våga sova borta han vill nog ha koll:)
    Jag hoppas du snart får åka in till BB och slippa gå över tiden.
    Sköt om dej.

    SvaraRadera
  3. Huvva de lät inte gott det där! Dricka hö haha =P
    Nä hoppas det sätter igång av sej själv nu snart, till helgen sa vi va... =D

    Kramkram!

    SvaraRadera