torsdag 13 augusti 2009

Ännu en husvisning och lite bio

Igår var vi iväg på ännu en husvisning, den här gången var det dock mest för vi var nyfikna och ville se om det var lika mysigt som det var på bilderna - det var det!
Synd bara med alla dessa nivåskillnader mellan rummen, men ack så charmigt! Huset är från 1700-talet och har allt det där som ett gammalt hus ska ha... men alldeles för dyrt för oss!

http://hemnet.se/beskrivning/hemnet/475389

Vi tittade på ett radhus förra veckan och bestämde oss då för att lägga ett bud och det gjorde vi, nu visade det sig att i princip ALLA andra som var och tittade och var intresserade också ville ha detta hörnhus. =( Bara för att förklara hur pass mycket alla andra ville ha det kan jag lite kort berätta om budgivningen....
Vi skickade iväg ett bud på 550 tusen, tänkte att kanske någon höjer dagen efter eller så - men nej då! Innan dagen var slut så var budet uppe på 650 tusen (det var alltså medan vi var i s-vall och shoppade) så när vi kom hem var vi inte helt sugna på att bjuda över detta...
Men där slutar det inte minsann - i dagarna steg det ytterligare, så just nu ligger summan på 800 tusen!! Fatta, det får man ju en friliggande villa för här i lilla staden?!

Det här med hus är ju för jobbigt alltså, vi kommer ju aldrig hitta vårt drömboende! Dessutom, om man nu går på en visning och känner att jo, det här huset vill vi nog ha, då måste man bestämma sig nästan på en gång för dagen efter visningen är budgivningen redan i full gång.
Va, man kan ju impulsköpa ett helt hus!?

Efter visning i går var vi iväg en sväng på bio - såg Harry, hade blivit varnad innan av 2/3 av mina kusiner att den inte skulle vara så bra, men ganska bra tyckte jag nog den var ändå =)
Kanske det blir bio ikväll igen? Johan vill nämligen se G.I Joe, så det blir en sväng på den med, semestern är ju snart slut så måste hinna med allt nu som inte hunnit än så länge.

Nu blir det lite frulle och sedan har jag ingen aning om vad som ska hända - jag kan dock gissa?
Johan kommer spela ps3, eftersom han köpte ett nytt spel häromdan - GTA 4, vilket faktiskt är gaaanska skoj! =) Hann med att få spela en liten sväng igår kväll nämligen.
Jag kommer sitta i soffan och gnälla lite på varför vi inte gör något, kanske vi tar oss ut en sväng och ligger i solen, men innan vi tar oss ut ska slå Helen en pling - måste kolla om de ska flytta!

NU - frulle!

3 kommentarer:

  1. Jag är säker på att ni komma hitta ert drömboende :) det är bara att inte ge upp och fortsätta leta :)

    SvaraRadera
  2. Ja huset såg mysigt ut :) Men de kommer bättre! Va roligt att surras lite idag..Hörs o ses snart igen :)

    SvaraRadera
  3. Här skulle jag också vilja bo.. Lycak till i letandet. Letar själv här nere efter något eget men för mig är det lägenhet som hägrar..


    Linda Hallén

    SvaraRadera