lördag 15 augusti 2009

Ny design och bingovinst!

Nu har bloggen fått ett nytt yttre, dock är innehållet (nästan) precis likadant!
Några nya funktioner har lagts till för att det hela ska bli lite mer spännande =) Till vänster här *pekar under fosterbilden* finns det nu en undersökningsfråga! Spännande va? Alla kan rösta, men bara en gång.
Sedan har vi lagt till en bild på oss själva, nu när vi inte är hemliga längre utan det är rätt offentligt med stormagen - och dess innehåll! Allt detta plus bakgrunden har min älskade Johan sysslat med i morse, så nu är jag mycket mer nöjd med bloggens utseende.

För ett par dagar sedan åkte vi upp till Ramvik för att bla hälsa på morfar och kolla in hans övervåning med massor av möbler och saker för han trodde nämligen att det skulle finnas en bebissäng där. Det gjorde det minsann, en riktigt fin! Så nu har vi två sängar =)
Dock skulle jag vilja slipa den här och måla vit, men det är ju ingen stor åtgärd, utan det fixar jag i en handvändning ;-)



Vi var även tvungen att låna med oss 2 st klädstänger, eftersom på tisdag kommer hantverkarna hit och ska börja med stambytet. Det innebär att vår klädkammare måste utrymmas för att de ska komma åt stammen. Så snart är det slut med lugnet - och toaletten!!
Vet inte alls hur jag ska klara mig utan toaletten, jag går redan upp två gånger per natt, inte tusan vill jag då springa ner på gården, in i en barrack och gå på en halvoffentlig toa? Nejnej, får se om mamma tar in mig som inneboende under den tid som vi är helt utan vatten..

Efter visiten hos morfar åkte vi ner till kussarna för att därifrån åka iväg på bilbingo. När vi kom in i hallen där möttes vi av en syn som bara en foppatoffelälskare skulle drömma om! Nu var det så att eftersom vi visste att vi skulle på bingo tog både jag, Johan och mamma på oss våra foppa, så dessa är medräknade på kortet.... Hmm, ja, om ni tittar på kortet så förstår ni vad jag menar! =)

Snart var vi iväg på bilbingo (för andra gången i år),denna gång i Ramvik med Mammsen, moster och avkommor! Hade sagt sedan förra gången att jag aldrig skulle spela något mer för jag vann ju inget, och inte Johan heller, men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig?
Tur var väl det, för jag VANN! Satt där i bilen och hoppade på extradraget och när de ropade mitt nummer var lyckan total! Jag skrek "tuta, tuta!", kontrollanten kollade och godkände den rätta raden. Därpå kommer det ur högtalarna "det var en korrekt rad, fanns det någon fler?"
Jag, snabb som tusan och utan att tänka "nej!" *hehe* Jag ville ju vara ensam om mina pengar och hade inte tänkt dela dom med någon annan. Som tur var så var det bara jag som vann!
400 spänn! Inte dåligt inte =)


Idag blir det kanske lite sol på oss, men måste väl även börja städa *suck* så hantverkarna kan komma och stöka ner...

4 kommentarer:

  1. oj vilken fin sida det blev,kul även att man kan rösta ,det har jag gjort ,på en tjej,för det tror jag på ,

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten!! Va fin sidan blivit, mer personlig :) Jag har inte röstat än för kan inte bestämma mig.... men de lutar åt en liten tjej! Fast tvillngar vore häftigt :)

    SvaraRadera
  3. Nämen Grattis! viste inte att du skulle få.. jag röstade på flera ;) nu när ni har två sängar å allt! kraam

    SvaraRadera
  4. Kris - Tackar!Det är rätt många som tror på mer än en, men en vore alldeles tillräckligt för mig! =) Kram på dig med!

    SvaraRadera