tisdag 25 augusti 2009

Första dagen på andra semestern!

Då har vi avverkat en dag här i Storstan!

Har varit riktigt turistiga och gjort en massa skoj =)

På väg från centralen till hotellet (som ligger på östermalm) bestämde vi oss (eller kanske var det mest jag) att en promenad kan vi väl ta, jag hittar nog! Det gjorde jag - till en viss del, den andra delen var svårare att hitta, eftersom vi inte hade någon karta med oss =) Dock hade vi med oss Helga! Så vi knappade in vår adress och väntade på hennes röst, när det väl kom fram en karta så gick vi efter den, med GPS:en i handen. Men det var rätt långt... Men kul att få se nya kvarter!

Strosade runt på söder och kollade in barnklädaffärer och köpte faktiskt något också! Vart en body och en "dress" med byxa och jacka från pop!



Åkte en tripp upp i katarinahissen - spanade lite på utsikten och åkte sedan ner igen för att ta oss till djurgårdsfärjan

Här är lite utsiktsbilder från hissen!




Tog djurgårdsfärjan över till Grönan som vi hade tänkt gå runt och bara ha det skönt, men det gick ju inte alls, för dom har stängt! Idag och imorgon har dom stängt hela dagarna?! Jaha, såklart när vi är nere och ville åka runt i kärlekstunneln ;-)



Gick istället in på Skansen och även akvariet - spännande! Kollade på alla möjliga giftiga och gulliga djur, vissa gillade oss ( eller egentligen bara Johan) lite mer än andra, för helt plötsligt ropande han till och jag högg kameran för att föreviga den lilla lemur som hoppat ner på hans axel! =) Mmmm, mycket spännande dag för alla oss tre!



På väg tillbaka till hotellet tog vi och åkte spårvagnen - var kul att få se en hel del av Storstan ovan mark också, annars är det ju oftast tunnelbanan som gäller..



All denna turistiga stil har dock något negativt med sig... ömma och trötta fötter!! Kan inte för mitt liv förstå hur jag redan kan bli så trött och få så onda fötter!?
Jag har numera två saker som jag inte kan vara utan här i Storstan - det är självklart min hjälte i alla väder, Johan! MEN... på andra plats kommer mina underbara stödstrumpor =)

Så här ser vårt badrum ut just nu, alla stödstrumpor på tork efter en snabb handtvätt

3 kommentarer:

  1. Vi har grattat den blivade mamman på 30 årsdagen i dag:)
    Pappa Johan verkar må bra på minisemestern han med:)
    Ha det så bra ni kan i stora staden.
    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Grattis på 30årsdagen Mamma Sara,hoppas ni njuter av ledigheten ,för snart är det jobb igen för er båda
    sköt om er

    SvaraRadera
  3. Johan verkar redan ha börjat öva sig på papparollen

    SvaraRadera