måndag 10 augusti 2009

Bortglömda pappan!!?

Nu har man fått det tydligaste beviset på att man inte är någon längre. Vi var på inskrivningen och när min egen mamma ville veta hur det gick så vem sms-ar hon med? Inte med mig inte *gör en trumpen min och ser ledsen ut som bara ett barn kan* ;-)

Skämt åsido, idag så var vi på inskrivning hos barnmorskan. Vi fick nästan stressa lite då någon (inga namn nämns men det var inte jag ;-) sov lite mer än planerat och sedan fastnade lite framför datorn.

Nåja, vi tog oss dit i tid och barnmorskan hälsade på oss med ett glatt leende.

Barnmorskan - "Har ni med er urinprovet?"
Vi med en röst - "Urinprovet? Doh!"

Men pappa Johan räddade dagen med att springa ut till bilen, kasta sig in, köra lite aggressivt tillbaka till lägenheten (konstigt vad andra bilister lämnar mycket utrymme när man ser lite helgalen ut), sprang upp, hittade provet, ner igen och tillbaka i samma hastighet. Väl där så var de klara med de prover som skulle tas så jag missade det, men de blev glada för att få provet iaf :-)

Mamma Saras värden är alla precis som de ska vara och då vi inte dricker, röker tobak eller tar andra droger så blev inte samtalet sådär jättelångt. Vi fick med oss lite information om ultraljud och vad man bör äta, men även datum för nästa möte med barnmorskan och det viktigaste, datumet för när vi har ultraljudet :-) ... Efter mötet så var det iväg till lite mer provtagning (och mamma Sara varken skrek, grät eller totalvägrade så pappa Johan var riktigt stolt över henne). Sen när vi satt i bilen på väg ut så ringer min telefon, då är det barnmorskan som glömt ett prov som skulle tas, så det var bara att vända om. Nu kan jag inte säga hur mamma Sara uppträdde, då jag fick vackert sitta och vakta bilen.

Nåja, efter detta så blev det lite lunch på thai-köket vid resecentrum, mycket gott var det!

Eftermiddagen tillbringades sen med att hämta, filea och paketera en gigantisk lax. Enligt uppgift så var det på 12 kg!! Notera på bilden hur liten skärbrädan ser ut.



Halva fisken ska svärmor ha, men det blev en liten bit kvar även till oss. Tror ni den räcker till en middag? :-)



Såja, då fick man in lite matprat även i detta inlägg, kan ju inte bryta mönstret! ;-)

Nu ska vi mysa med lite film innan det är dags att uppsöka sängen. En bra avslutning på en bra dag

1 kommentar:

  1. ja du Sara du har hittat värdens gulligaste man och pappa , han gör allt för dej, var rädda om varandra

    SvaraRadera