måndag 10 augusti 2009

surströmming, bad och en tripp till nickebo!

Då har vi hunnit med lite mer av semestern!

Vi åt ju suring hos Fjelds i lördags, mycket trevligt med ganska mycket folk =)
Mammas moster med man var med och dom visste ju redan om min mage - Hmm, mamma vettu! Tror det kan vara så att hon är rätt sugen på att berätta för alla *blink* Så nu behöver jag nog inte berätta för så många fler eftersom det sköter stolta mormor!

Jag fick väl i mig knappt en strömming (eftersom det är begränsat intag på detta under graviditeten) Dock smaskade Johan i sig för mig med - blev väl en 14 st skulle jag tro!

Resterna från "barnbordet" (där jag, Johan, Marcus, Em, Nattis och Tobbe satt, som för övrigt är i åldrarna 29,34,28,16,14,12)


Jag passade förresten på att bada en sväng också, var ju såå varmt! Så i vattnet kunde jag svalka mig..hrmm, svalka mig i 31 gradigt vatten, MEN skönt var det!
Jag hade faktiskt skaffat mig ett bad-mammalinne som jag tidigare ägt, men lånat ut, men nu är tillbaka från syrran! skönt när magen får plats =)
Tobbe hade däremot på sig ett par kallningar från Junsele minsann... Anledningen till att det bades i dom var helt enkelt för dom var för fula för att ha till något annat!
Bara därför måste jag ju lägga upp en bild på dom!

Citat när Tobbe öppnde påsen för att se vad hans snälla och omtänksamma mor sökt som en galning för att hitta underkläder till halvfrusne son i lilla hålan Junsele - "Jävlar! Vilka fula!"


Senare på kvällen hann vi med ett cheeseballs fångningsrace!
Det var lillebror och Tobbe som försökte fånga dessa cheeseballs när jag kastade ut dem =)
Trodde jag hade ett bra litet klipp på det, men det var mer litet än bra tyvärr... men slänger upp det ändå =)




Igår var vi iväg en sväng till Nickebo, som hade öppet sista dagen för säsongen.
Hela familjen var med och vi hade med oss lite picninc =) Var skönt i solen eftersom det blåste rätt svalt.
Men nu måste jag bara äta något, för jag hungrar snart ihjäl!!!

2 kommentarer:

  1. Grattis! inte så mycket matprat den här gången ;) hihi

    SvaraRadera
  2. Nej, jag blir bättre och bättre på att skriva om annat - kan vara så att jag inte är lika mat-fixerad också =)

    SvaraRadera