tisdag 4 augusti 2009

Rörigaste inlägget såhär långt!

Då är det dags för ett inlägg från den blivande pappan här också :-)

Vi är nyss hemkomna från en husvisning. Det var iofs ett radhus men i mycket fint skick. Egentligen är det bara ett badrum vi vill fixa till, men det är något som inte behöver göras, det är funktionsdugligt, det är bara att vi vill göra det lite större.

Annars så har jag en sambo här hemma som "inte har några cravings"... neeeejdå, inga alls... Helt plötsligt så är det en isglass hon bara måste ha kl 22 på kvällen eller en hawaiipizza med ananas som hon i vanliga fall hatar... nejdå, vi har inga cravings inte ;-)

Och definitivt inget behov av att äta med särskilda intervall? Neeeeejdå, inte alls! Men bäst mår hon med mat ca var 3,5e till 4e timme. Missar vi det så kan det finnas viss risk att det blir meningsutbyten som mamma Sara skrivit om i tidigare inlägg (med kassörskan och på Nolia).

Det var mycket skönt att vara några dagar hos föräldrarna och få "avslöja" hemligheten. När vi avslöjade det för dem så var pappa inte riktigt med på noterna i början, men sen så var det bara gratulationer. När vi avslöjade för min bror och svägerska så gick det såhär:

*Vi sitter allihop och äter min mammas mumsiga smörgåstårta*
Jag - "Sara behöver en större bil med lite lastutrymme"
*tystnad*
Mamma till min bror - "Ska du inte säga något till din bror?"
*bror tittar ner i tallriken och säger* - "Jag har blivit bränd på sånt här förut så jag säger ingenting"
Jag - "Men det är så"

Sen var det barn och bilprat lääääääänge :-)

Ett riktigt rörigt inlägg det här, men får skylla på att det är dags att ta fram Mat-och-sov-klockan och natta Sara innan hon blir för över-trött :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar