tisdag 18 augusti 2009

Jobb och kaos

Illa... Hjälp vad trött jag är! Usch, jag avskyr att behöva kliva upp på morgonen och att måste vara pigg hela dagen - tills jag kommer hem och får sova en timme..

Hur kommer det sig att alla klarar av att jobba precis som vanligt när de är gravida?! Jag räknar ner dagarna till jag blir ledig igen, då ska jag sova och bara ta dagarna som de kommer - längtar!
Förresten så bokade vi hotell och resa igår, så nu blir det Sholm för oss i två nätter nästa vecka, känns skönt att komma till en stad man känner igen och dessutom har rätt många mamma-butiker.

Här hemma lever vi som i en enda stor röra just nu - stambytet börjar imorgon så nu har vi hallen och klädkammaren i vardagsrummet och i köket... Så nu är det bara att bita ihop och försöka se ljuset i tunneln. Är dock en lång tunnel, för det är inte förrän i oktober som hantverkarna kommer bli färdiga.

Så här fin ser vår matbordsplats ut just nu

Ser dock EN fördel med att leva så här ett tag - jag behöver inte laga någon mat på ett tag! =) Köket är ju en del av stammen som ska bytas, så det är ju skönt!

Nu vet alla mina arbetskamrater om att det är liten bebis i magen på mig också - var liite svårt att dölja i måndags, så jag körde ist på att framhäva den lite =) Alla blev jätteglada och nu delar alla med sig av sina graviditeter och förlossningar. Känner mig glad att jag har de arbetskamrater jag har, som jag kan få prata graviditet med utan att de blir less på mig.

Nej, nu är klockan mycket (18:45) - ska hoppa in i duschen och sedan hitta åt sängen!

2 kommentarer:

  1. Va härligt att åka till sthlm :) Du får passa på att shoppa där då, hihi! Jobbigt att vara så trött.. Är ju helt galet hur trött man kan bli men de går över som tur är :) Själv börjar jag jobba på måndag o de känns både bra o jobbigt!
    Sov så gott :)

    SvaraRadera
  2. Men det är ju sjukt skönt att sova ;-)

    SvaraRadera