torsdag 6 augusti 2009

Födelsedag och picnic utanför lägenheten!

Ja, vad kan man säga, vi har verkligen valt rätt semesterperiod i år med!
Solen är med oss ända från norr ner hit till hsand =)

Var ju i tisdags hos Fjelds och firade Tobbe minsann, vi var lite luriga och var in på banken för att få tag på enkronor eftersom han önskade sig pengar, men lite trist är det ju med bara sedlar då.
Så blev rätt många rör ist, och dessutom inte lika lätt att gissa vad det var för något i paketet!

Vi tog faktiskt med oss kräftor dit, mest för att det var billigt och det var längsedan vi åt några =) Men blev alldeles för kladdigt! Dock knäckte jag väl några klor och fick i mig några stjärtar.


Igår var vi ner till svall en sväng, mest för att strosa lite shopping och äta en lunch, men så blev det inte riktigt..
Istället så åt vi lunch och sedan åkte vi och tittade på lite bilar - som slutade med att vi på Kia-bilhandlaren provkörde en ceed, diesel!
Men oj vilken skön bil =) I och för sig så är väl alla nya bilar sköna, men jag gillade skarpt den här, inte alls särskillt dyr heller... Hmmm, blir något att absolut fundera på, fick ett ganska bra erbjudande om vi bytte in lill-uwp:en!

Idag passade vi på att gå ut med medhavd picnic och äta i det gröna, dock var det bara här utanför huset =) Eftersom vi väntade på en inspektion av "stambytes-gänget" (kanske snickare, arbetsledare, vad vet jag vilka det var)
Slände ihop en pastasallad och lite bröd, tog med en filt och korsordstidningen och pappaboken till Johan. Det var riktigt mysigt och dessutom skönt =) för solen var framme, men även lite bris som fläktade härligt, så härligt att jag råkade somna!

Syns lite dåligt, men var gott, dessutom kom de stora platsglasen till nytta!

1 kommentar:

  1. Hahahahaha va förvånad jag blir att du somnade i solen :) hehe... Ja ni har verkligen valt rätt period! Äntligen lite värme :) Så skönt!

    SvaraRadera