tisdag 4 augusti 2009

Hemma igen!

DÅ är vi hemma från en härlig semester!
Var rätt skönt att sova i sin egen säng inatt, även om det var såå varmt!! Känner fortfarande att det är alldeles för varmt för mig för att kunna vara på topp, men jag gör mitt bästa.

På vägen hem igår stannade vi på Nolia i Umeå, det visade sig vara den längsta kö jag någonsin stått i, för att få betala hutlösa 80 spänn för att få komma in på ett område där man ska handla!!
Helt vansinningt är det ju, va? Att betala för att kunna komma in så man kan köpa något..ev.
Nejnej, det var inget för mig inte, dock gick vi (läs. jag) som gamar för att hitta gratisprover för att få något för de där 80kr som det kostade. Hittade tillslut åt livsmedel och där smakades det som aldrig förr, men bäst var nog Piteå-turistinformation där man fick pitepalt och kakor, därefter kom electrolux monter som bjöd på snickerskaka och lättare mat med dryck! Där åt vi oss ganska mätta iaf.
Jo, så smakade jag på världens starkaste ost också! Inte såå starkt, men rätt god =)


Kön till entrén


Gratis fika - snickerskaka *mums*


Såg förresten en "kändis där också!


Väl hemma så packade vi upp och jag tog mig ett bad =) Var riktigt skönt för mina ben och fötter har värkt sen igår kväll, så det hjäpte rätt bra. Var så illa när jag skulle lägga mig att jag till och med var tvungen att ta en halv alvedon... fy, nästa gång vi är ute och går så är det stödstrumpor som åker på - som en gammal tant minsann!

Idag ska vi iväg och fira Tobbe, som tyvärr är i efterskott eftersom vi var bortresta när han egentligen fyllde år, men idag så ska det firas!

Förresten - har glömt lägga in bilder på vår utsikt från husvagnen vi har bott i! Här kommer det lite sådana =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar