måndag 31 augusti 2009

Tips på fler böcker?

Då man (eller jag i det här fallet) har läst ut Dick Sundevalls "Du ska bli pappa" för några dagar sen, så efterfrågar denna blivande pappa bra böcker i det här ämnet, gärna med lite humor. Har någon i den här bloggens läsekrets några bra tips?

Måste också bara säga att "Du ska bli pappa" är nog en av de roligaste böckerna jag läst. Allt från beskrivningen av den barska barnmorskan som ingen sätter sig på, hur olika det har setts på hur blivande pappor ska uppträda och behandlas vid förlossningen till hur barnet utvecklas från de första veckorna i mammas trygga mage till de blir 5-6 år är bara såååå bra! Har mest läst den på morgonen innan Sara vaknat och har då legat och skrattat för mig själv, men även fått tårar i ögonen av de vackra beskrivningarna. Sara har fått utstå en hel del högläsning ur boken när hon vaknat, när jag velat berätta om de delar jag läst :-)

Alla ni blivande fäder som behöver något roligt att läsa, läs denna bok... och alla ni andra runt blivande fäder, se till att de läser denna bok!

Nu ska jag invänta att Sara kommer hem efter att ha varit snäll med blivande mormor och följt henne till Sollefteå för att hämta en tv åt lillasyster :-) Sara är nog lite trött idag, hon hade missat vilken tid hon började och var på jobbet en hel timme för tidigt, tur hon kunde sova lite från det hon kom hem första gången tills hon åkte mot Sollefteå... eller hur älskling? :-D

PS! Angående hur det gick igår när blivande mamman skulle firas av släkt och vänner för sina första 30 år på jorden, så får hon själv berätta i nästa inlägg... jag vet att ni alla sitter som på nålar och väntar på bilder och berättelser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar