söndag 6 september 2009

födelsedagsfirande, saftning, toalös, pumanlös och sjuk

Har fått vissa antydningar till att det var längesedan jag skrev något här, och det är väl helt sant, men har varit enormt trött!

Vi börjar med mitt födelsedagsfirande!

Tur att jag har en snäll mamma! För vi kunde nämligen inte fira mig här hemma i kaoset utan det blev hemma hos henne ist.
Var mycket trevligt folk där som grattade mig med blommor och presenter, men allra bäst var nog att så många tog sig tid att komma förbi och uppvakta mig - TACK så väldigt mycket till Er alla!
Tror de flesta uppskattade maten, vissa så mycket att de tog med sig lite matsäck på hemresan!

Jag tänkte för att inte bli så trist och skriva hur underbara blommor och presenter jag fick, så lägger jag in kort ist!


Johan vispar grädde till tårtorna, men har en sopsäck så han inte ska smutsa ner sina finkläder!

Det bjöds på massor av mat, bla fläskfilé och kycklingfilé


..och lite snittar - här var det vilt med pepparrot!

..och buffébordet!


Några arbetskamrater som smakade på maten

..och några av släktingarna fastnade på bild.

Lite mingel..



Vi har även här i veckan hunnit med att safta ca: 8 kg äpplen som Johan fått av en snäll arbetskamrat! Var ett riktigt lätt och enkelt recept som blev gott! Så trots ett numera ännu mindre kök så saftade vi på, blev dryga 7 liter äppel/kanel saft!

En kasse äpplen

Här silas det efter att ha fått sått och dragit i 2 dygn!

Färdig äppeldricka!

Sedan har vi ju det här med kaos.... ojoj, nu är vi helt utan badrum! Men men, inte ska jag klaga inte, nej nej, för vi har ju faktiskt toalett och dusch, bara 3 trappor ner, ut på gården och in i barracken! Hrmm, inte alls speciellt kul när jag springer på toa ca 3 gånger/natt!
Just i dagsläget så står det som en "kur" utanför toalettdörren, för det finns ju såklart asbest i våra väggar! Så hallen är inte heller särskilt stor.. kan det inte bara vara november så jag får gå på toaletten och duscha i lugn och ro!?
Trevligt med öppna ytor, men helst inte i badrummet!


Har i veckan även varit utan min lillpuma.. Eftersom fjeldarnas storbuss kraschat är lillpuman på lån där ute! Ska iofs inte klaga en massa på det för den som fått det jobbigast är ju min underbara sambo som fått åka buss =( Men hans arbetstider är lite mer lämpliga för buss än mina, sedan visade det sig att jag och puman kommer inte återförenas nu till veckan heller! För fjeldes stora schabrak är inte lagad, som "tur" är så ligger jag hemma med feber nu, så jag blir hemma från jobbet iaf imorgon och tisdag (som det ser ut nu) så då får Johan tillbaka sin bil och kan köra till och från sitt jobb och jag kommer ligga hemma hos mamma.
Eftersom hantverkarna kommer hit imorgon vid 7 tiden hade inte jag tänkt vara här hemma och snörvla (och kissa) utan ska då få sova hos mammsen och njuta av att ha en toalett och dusch nära tillhands!

Vi ska snart ta oss till mamma för hon ska bjuda på middag idag =) Vilken tur man har va?!
Dessutom lovade hon oss att vi skulle få duscha och tvätta lite tvätt - vilken jackpot!

Förresten - har idag bokat in hotell nere i Ullaredstrakterna! =) Jag, mammsen och moster ska ju ta oss en tripp dit i början av okt! Bokade Elite hotell standbaden i Falkenberg, fick ett fantastiskt bemötande av dem och ser framemot att få bo där!
Så nu räknas det ner till dess, fick ju rätt mycket pengar i present som jag hade tänkt mig shoppa upp där nere i söder!

Nu ska vi bege oss mot mammsen och middag!

2 kommentarer:

  1. Mamma Sara har det inte lätt mycket trött sen tidigare och så förkylning på det inte kul.
    Tur att blivande mormor kan hysa inneboende en tid.
    Krya på dej hoppas förkylningen snart är över.
    Kram på er alla

    SvaraRadera
  2. Vilken buffe du/ni fixat :) Synd att man va tvungen att bju på fika själv här hemma annars hade jag gladeligen dykt upp... Å fixat äppeldricka, va ni är duktiga!
    Krya på dig! Tur du har mamma :) Vad skulle man göra annars...
    Å Johan, vilken tur att boken kom till användning för de va väldigt dåligt med läsning här hemma :)
    Kram kram

    SvaraRadera