onsdag 23 september 2009

Plommon och äpplen i mängder!

Ja, idag har jag verkligen fått plommon så det räcker, och även lite äpplen!

Så då var man ju tvungen att göra något av allt de goda, för även om jag verkligen gillar plommon kan jag inte äta upp 7 kg bara sådär..
Det blev 2 äppelkakor, en plommonkaka, äppelmos och plommonsylt - plus att jag säkert ätit runt ett halv kilo plommon!

Främst äpplekaka, plommonkaka och sedan ännu en äpplekaka!

till höger äppelmos med vanilj och sedan är det plommonsylten


Mumsiga plommon!!


Det var Johans underbara arbetskamrat Marie som delade med sig även av plommonen (var henne vi fick alla äppeln till äppeldrickan också). Imorgon blir det kanske ännu mer bakning av smarrigheterna, om jag hinner, för min vän Jenny är nämligen i stan några dagar så jag ska träffa henne imorgon!
Var verkligen längesedan jag träffade henne så vi har nog en hel del att surra om skulle jag tro!

Nej, nu kanske jag ska ta och byta om och ta mig lite saft och hoppas på att älsklingen kommer hem snart från sitt styrelsemöte!

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Heregud vad du fixar o donar... Allt ser så gott ut! Kanske skulle flytta in hos er ett tag :)

    SvaraRadera
  2. Oj vilken husmor du är och gott verkar det vara synd att vi bor så långt ifrån:)
    Johan blir bortskämd av dej.
    Kram från oss

    SvaraRadera