lördag 19 september 2009

Vi har avlopp i köket!

Sköönt! Nu har vi vatten igen i köket och framför allt har vi ett avlopp =)

Konstigt hur man kan ändra sitt beteende så pass mycket för något man tar så för givet?
Rinnande vatten är någonting man absolut tar för givet eller i alla fall avlopp hemma. Kanske, men bara kanske är det bra att få prova på att leva utan vatten ett litet litet tag - men vad vet jag?

Eftersom vattnet nu fungerade igår när jag kom hem så kände jag ett stort sug efter att få måla lite! Var ju längesedan vi hade målat garderobdörrarna, så minnet av hur jobbigt det var är ju som bortblåst. Så jag fick löfte att måla Johans fulfuru byrå vit - härligt!
Men Johans hjälp tog alla lådor lösa och jag började måla igår kväll, det gick så väldigt bra att jag hann med att måla hela byrån en omgång. Så nu i morse vid 8 tiden målades det andra lagret på och om jag får säga det själv blev det en väldigt fin möbel! Träslaget "lyser" igenom alldeles lagom mycket, så där så man ser ådringen fast inte så mycket. Längtar till ikväll så vi kan skruva ihop den och ställa den på plats med alla underkläder (som nu ligger utspridda i soffan) och se hur fint det kommer bli!

Före



Idag ska vi iväg till Birsta en sväng för att hitta stövlar till mig, kylpasta till Johan (eftersom servern la av när hantverkarna var här och bröt strömmen - grrr!) Han har redan vart iväg och köpt ett nätaggregat för mycket pengar, så hoppas det ska funka med kylpastan.

Jo, lovade ju att slänga in bilder på brownisarna jag bakat, så här kommer den


..och de fantastiska ekologiska äggen!

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är, vad du hinner med mkt.. :) Fast lika bra att passa på medans ni bara är två hihi.. Blir spännande att se hur byrån blev :) Vi håller på packa för fullt, eller nu är micke på tippen så då tar jag en paus haha.. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Härligt, finns de nå värre än inget avlopp =)
    Nu blev jag sugen på Brownies. Lägg av med att lägga upp såna smarriga bilder hehe

    SvaraRadera