tisdag 8 september 2009

Fortfarande sjuk..

Hemma idag också, och även imorrn.. Var riktigt längesedan jag var så däckad av en förkylning!
Visst kommer och går det lite snuva och hosta emellanåt, men så här sängliggandes har jag inte vart på flera år.

Gjorde igår middag till mamma och Johan, blev stuvade makaroner med korv, inte särskilt avancerat men dock så slitsamt. Var ju ganska pigg under dagen tills jag skulle gå och handla och sedan laga middag - det blev lite väl mycket för mig skulle jag tro, så idag har jag tagit det mycket lugnare.

Gick ut en liten kort sväng till macken mitt emot för att köpa mig en gravid-tidning och batterier till mamma, diskade även efter maten, men utöver det har jag försökt tagit det lugnt.

Tyvärr är det så att även min älskade sambo har blivit krasslig, hade jag fått bestämma hade han också varit hemma imorrn för lite febrig är han nog. Tycker inte alls han ska jobba, vare sig för hans skulle eller någon annan - inte snällt att sprida sjukdomen vidare inte. Men men, han gör ju som han vill (ganska envis emellanåt) ;-)

Nej, nu ska jag vara lite social med sjuklingen här bredvid mig =) Hoppas verkligen på bättring imorrn, för oss båda!

2 kommentarer:

  1. Blivande farmor/mamma9 september 2009 kl. 08:51

    Stackars suklingar hoppas du lyckades ta fast din sambo(vår son)oxå.
    Krya på er och vila upp dej du som bär vårt(våra) nästa barnbarn:):)
    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Nämen huvvaligen då era stackare.
    Hoppas ni kryar på er snabbt!

    Kramkram från norrbottningarna =)

    SvaraRadera