torsdag 17 september 2009

En natt hos mamma

Japp, i natt sover jag hos mamma (igen). Nu är det nämligen så att vi är helt utan vatten och avlopp hemma, utan att bli för ingående kan jag bara säga att utan avlopp blir det svårt att göra sig av med ..ja ni vet.

Igår fick jag en massa energi helt plötsligt, eller helt plötsligt var det väl inte, hade med huset att göra. Ska förklara lite..
Vi budade ju på huset och härom dagen och det slutade med att vi låg med högsta budet - men medan dagen gick så kändes vårt sista bud verkligen som alldeles för mycket pengar, ingen av oss kunde sova särskilt bra så dagen efter beslöt vi oss för att ta tillbaka det budet.
..i och med det så lättade allting och jag kunde koncentrera mig på annat - tex bakning!
Så jag bakade browninsar och hjälp vad mastiga de blev! Men goda =) Gjorde dom nästan helt ekologiska också, fick tag på superfina ägg från en kompis till mamma som har kontakter med en som har egna höns hemma! Har ju tagit kort på dom, men kameran ligger hemma just nu, men lägger nog in det imorrn ist.
Var faktiskt så snäll att jag bjöd hantverkarna på dom till fikat idag - alltid bra att ligga på plussidan med hantverkare!
Nu ska jag vara social med fästmannen innan han måste åka hem och sova alldeles ensam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar