onsdag 9 september 2009

Husvisning och svampsoppa

Ännu en dag i tristess här.. Börjar bli lite trött på att inte kunna göra så mycket så idag har jag iaf två utmaningar som jag ska ta itu med!

1 - Svampsoppa! Mamma kom hem idag med en påse kantareller som en vänlig arbetskamrat till henne hade plockat *mums* Tänkte först ta och göra en omelett med svamstuvning, med vid närmare eftertanke när jag tänkte på min onda hals så blir soppa bättre!
Har hittat åt ett fint recept på nätet som verkar smarrigt, så ska kanske ta mig i kragen och ta mig över vägen till ica så jag kan iförskaffa ingridienserna =)

2 - Husvisning på landet! Ska iväg på eftermiddagen och titta på hus, ett hus som Johan är rätt förtjust i som jag är liite tveksam till, men jag hoppas på att det ska vara fint när vi är där. Imorgon är det det Husvisning =) Alltså huset med stort H, ojoj vad jag hoppas att det är fint och inte har en massa dolda fel.

Iofs kommer vi ha det helt underbart fint hemma hos oss när allt är klart så jag kan absolut tänka mig bo kvar, stöter vi på det perfekta huset så tar vi nog det, men inte till vilket pris som helst. För som sagt, vi kommer ha en tipptopp renoverad lgh!

Nu ska jag försöka ta mig in i duschen så jag blir lite fräschare innan älsklingen kommer och hämtar mig för husvisningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar