tisdag 22 september 2009

Beundra mästerverket :-)

Japp nu har vi äntligen fått se VÅR bebis för första gången. Som Sara skrev i förra inlägget så verkade bebisen väldigt lugn...tills dess att barnmorskan petade lite hårt när hon skulle visa fötterna... efter det var det inte en lugn stund under det som var kvar av UL-et och ett par gånger så passade bebisen på att visa rumpan åt sina betraktare. Nästan som att bebisen ville säga "Jaså, får jag inte sova som jag vill? You can kiss my ass!" ;)

Det var verkligen en upplevelse att få vara med om detta! Tänk vad jag hade känt mig snuvad på konfekten om jag missat UL-et och detta första möte med vår bebis. Vi har pratat och tittat på dessa bilder många gånger under dagen. Hade varit svårt att uppleva detta på samma sätt om jag bara fått se papperskopiorna och inte fått vara med och se det live.

Att beräknad förlossning blev flyttad känns rätt naturligt ändå, när vi har läst om hur kroppen reagerar under varje graviditetsvecka så har Sara varit 1-2 veckor före det schemat, så det var skönt att få det bekräftat.

Man kan även undra lite över om Sollefteå är stan som ligger i ett alternativt universum. När vi tittade på hur lång tid det skulle ta att åka 1h45m att åka 87 km och vår GPS Helga tyckte detsamma. När vi sen åker längs vägen så ska det när det är 4 mil kvar så ska dessa ta över timmen att åka och när vi är bara ett par hundra meter från sjukhuset så tycker Helga att det ska ta runt 45 minuter att transportera sig dessa 2-300 meter! Man kan ju masa sig dit på den tiden. Nåväl, nu vet vi att det tar ca 1h10m att åka sträckan, det kan vara bra att veta :-)

Men nu ska vi dela med oss till resten av världen ett par av bilderna på det nya livet

På bilden nedan så gapar det lilla livet (eller som barnmorskan uttryckte det "oj det var en glupsk bebis det) :-) Varesig bebisen gäspar eller gapar efter mat så märks det att bebisen är släkt med pappa Johan ;-) Man kan se huvudet ungefär mitt i bilden och underkäken lite nedanför. Precis till vänster om det syns höger hand med alla 5 fingrarna (japp jag räknade!). Sedan ser man kroppen där nedanför och ett ben som går upp längst till vänster.


Här syns huvudet mitt på bilden och den ljusa randen som går från nacken och sveper upp runt baken är ryggraden. Man kan även se hjärtat som en lite svart punkt mitt på kroppen.



Så, nu har ni fått beundra detta lilla mirakel, kanske kommer fler bilder senare :-) Här ska nu ses lite Mentalist på trean och sen sova så att vi orkar jobba imorgon.

1 kommentar:

  1. Va roligt med lite kort på lill*n :) Blir ju inte samma sak sm att vara där men alltid kul att få se lite kort med!

    SvaraRadera