tisdag 22 september 2009

EN frisk pigg liten krabat i magen!

Lycka! Idag har vi sett vår bebis för första gången =) Känslan går nog inte att beskriva, men ska försöka.

För det första var det en helt fantastisk BM som utförde ultraljudet och berätta precis allt hon gjorde och mätte, så bemötandet var verkligen på topp!
Hon kletade in min magen och satte dit UL-"maskinen", och på en gång såg vi bebisen i profil. Hon förstorade och zoomade in för att kunna mäta allt hon skulle och visade oss njurar, ögon och ett litet hjärta som slog ca 140 slag/min. När hon skulle visa oss fötterna såg vi lite dåligt så hon "buffade" några gånger med "maskinen" på bebisen, då blev det livat minsann! För fram till dess hade bebisen legat helt stilla medan hon mätte och kontrollerade allt, men nu! Bebisen viftade med armarna, sparkade med benen och vred en massa på sig, tillslut så vände den på sig och lade sig med rumpan mot oss =) Var väl inte helt nöjd med behandlingen kanske?

Jag och pappa Johan var väldigt tagna av att se det underbara lilla livet som verkade vara helt frisk enligt BM, vi fick med oss 5 kort på lilla livet som Johan ska scanna in imorgon, sedan kommer de självklart ut här på bloggen!

Jag blev förresten framflyttad en hel vecka också, så om några dagar har jag gått halvvägs! Så beräknad födsel (BF) är nu den 16 februari, det är helt plötsligt inte alls länge kvar inte =)
Som tur är tog vi ledigt idag från jobben för att kunna umgås och prata om alla intryck som vår bebis gjort idag! Vi åt lunch tillsammans och snart ska iväg till mamma och visa bilderna på bebisen + att jag ska låna duschen =)

Såå - nu är det bara att rösta igen, nu vet vi säkert att det är En bebis, men inte vilket kön..

6 kommentarer:

  1. Oj vad tagen jag blir av det ni skriver ,nästan så att tårarna kommer ,men var så säker ,det är glädjetårar ,har ju redan sett en bild på Mormors lilla älskling ,men länkgtar att få se fler

    SvaraRadera
  2. Härligt!

    Jag röstar på flicka ;)

    SvaraRadera
  3. Åh, UL, jag minns hur härligt det var att äntligen få se den lille där inne. Saknar lite att vara gravid men samtidigt är det underbart att ha lille Hugo här!

    SvaraRadera
  4. Jag tror på en tjej... så underbart du skriver mamma sara! kram kram

    SvaraRadera
  5. Jag o blivande farfar är så glada för eran skull att ni fick vara med båda två.
    Vilken dag för er hoppas ni kan sova trots allt vad ni har upplevt idag:)
    Nu väntar vi på bilderna.
    Kram på er

    SvaraRadera
  6. VA härligt! Ul är ju bara så häftigt! Helt otroligt :) Roligt att du blev framflyttad en vecka, inte helt fel :) Längtar efter lite bilden på h*n i magen :)

    SvaraRadera