fredag 11 september 2009

160 slag/ minuten!

Idag har vi vart till barnmorskan (BM) för att lyssna på bebisen!

Ringde faktiskt igår och var rätt orolig.. mina symptom har avtagit och det kändes liksom "annorlunda" än det gjort tidigare, jag sa att jag var oroad och kände mig nervös för att något skulle vara fel. Som tur var så sa min BM att jag fick komma dit idag för att hon skulle lyssna så jag skulle bli lugnare =)

Så i förmiddags var vi där och för första gången hörde vi vår bebis! Vilken lycka det var =)
Vi hörde klart och tydligt hjärtat slå 160 slag/minut, jag måste säga att det var nog det mest underbara kluckande/tickande ljud jag hört *ler*
Helt fantastiskt, jag som fram till några veckor sedan tagit grav.tester för att bara "försäkra" mig om jag verkligen är gravid och att det inte är något som jag bara inbillar mig!? Det blev lite mer verkligt nu när jag hörde livet där inne.

Nu ska jag nog ta mig till affären för att handla något att laga middag av, för idag är det jag som ska laga mat - med så glada nyheter måste det ju firas lite =) Så får se vad det blir för gott!

Förresten - som ni säkert själva räknat ut efter att ha hört endast ett hjärtljud så är det alltså EN bebis i min mage! =)

3 kommentarer:

  1. åh så roligt :) men jag som hade gissat på fler ;)

    SvaraRadera
  2. Så roligt att få lyssna på lilla hjärtat! Nu behöver du inte testa dig nå mer :) Nu vet du att du har nåt levande inom dig :) Måste bara få ändra min gissning till en flicka nu :) Kram

    SvaraRadera
  3. Åhh vad roligt och håller med Helen, säkert en flicka =)
    Kramkram

    SvaraRadera