lördag 26 september 2009

Fyndat på bytesdag!

Ja, idag var vi uppe med tuppen - kändes det som iaf!
Eftersom det är helg och det bästa jag vet just nu är att få sova ut så var det lite lite kämpigt att ta sig ur sängen vid åttatiden, men det var det ju värt =)

Bytesdagen öppnade kl 10.00 och vi hade fått tips från min mamma och Birgitta att vara där MINST en halvtimme innan de öppnade, så vi var faktiskt där runt 09.20, och då var inte alls först på plats, så tur var väl det, att vi klev upp i tid!
Vi rusade in och högg direkt på mammakläderna för att sedan övergå till bebiskläderna, det visade sig vara en riktigt bra idé att ha varit där i tid, för det blev snabbt trångt och nästan på gränsen till slagsmål över en del kläder.
Men vår taktik var toppen! Ta allt som ser snyggt ut, gärna märkeskläder, storlek 56-68 och sedan sammanstråla för att gå igenom allt och se vad som verkligen duger, det blev en babyfilt, 8 barnplagg och ett par jeans och en klänning till mig! Prislappen hamnade på 280 kr = fynd!
I och med att nästan allt vi köpte var pop så skulle jag våga gissa på att i nyskick skulle nog inte det dubbla räcka..

Ikväll funderar vi på att lyxa till det med en middag på restauran minsann! Vi har faktiskt aldrig ätit ute här i stan någon gång, så varför inte passa på nu medan det bara är vi två ;-)
Får väl se om vi orkar ta oss i kragen (eller är väl mig det hänger på) för att snofsa till oss för en vuxenmiddag!

4 kommentarer:

  1. Oj vilket kap ni gjorde och viken taktik ni hade det måste ha varit värt att vakna för:)
    Hittade inte blivande pappan något eller:)
    Ha en trevlig middag för vuxna.
    Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Nej blev inga kläder till mig, men däremot så hittade jag filten och några av de andra klädeplaggen :)

    SvaraRadera
  3. Inte dålig affär ni gjorde =)

    Hoppas ni kom er ut på vuxenmiddag...Blir som sagt lite svårare sen, iaf att sitta och känna lugnet när det finns en till liten människa.
    Passa på säger jag bara ;)

    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Får man inte se nå bilder på vad ni shoppat? *nyfiken* Håller med sandra haha... passa på nu innan lilla pyret kommer :) Å sara inte behöver du snofsa till dig inte... Är så fin ändå!! Kram

    SvaraRadera